הגר"י עדס: "היום לא מבינים השקפה, בצבא עושים עבירות"

    השלטונות כוונתם להרע. אני לא אומר איזה סתם כקיטרוג. יש כאלה סתם קנאים אומרים... אני מכיר את האנשים, הם נמצאים אצלי, זה שהיה ראש הגיוס של חרדים היה אצלי כמה פעמים
    איתי גדסי 4 Comment on הגר"י עדס: "היום לא מבינים השקפה, בצבא עושים עבירות"

    הגר"י עדס בדרשה חוצבת להבות: על השיחה עם רכז גיוס חרדים לצה"ל, התשובה של הרב שטיינמן לקרן וולפסון ועל הטלפון לאריה דרעי בכל פעם שהוא מוציא ספר • צפו

    השלטונות כוונתם להרע. אני לא אומר איזה סתם כקיטרוג. יש כאלה סתם קנאים אומרים... אני מכיר את האנשים, הם נמצאים אצלי, זה שהיה ראש הגיוס של חרדים היה אצלי כמה פעמים
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת זמן קיץ וכמידי ערב ראש חודש נערכה עצרת חיזוק ותפילה ע"י ישיבת מרן זיע"א בסמוך לציונו בבית העלמין סנהדריה. בעצרת נשאו דברים הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה והמקובל הגר"י עדס שליט"א.

    בדבריו תקף הגר"י עדס את השלטונות ואף התבטא קשות נגד אותם שרוצים להקים כל מיני מוסדות שילמדו בהם אף לימודי חול. "הרב מבריסק נלחם נגד להקים קרית נוער, היום לצערנו לא מבינים את ההשקפה מלפני עשר שנים ר' אלעיזר סורצקין ועוד הלכו לרב שטינמן לשאול אותו שקרן וולפסון לוחצים עליהם להקים ישיבות תיכוניות והם יממנו את הכל כי הרבה בתי ספר של הקירוב עשרות אחוזים ואפילו חמישים אחוז הולכים אח"כ לתיכון חילוני או ממ"ד ואז הם יקימו להם משהו חרדי, יתבונן אמר להם שכן עבר יומיים חזר בו הרב שטינמן ואמר להם הנזק יהיה רב על התועלת והיום כן רוצים לעשות את זה, למה, מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות, הם חושבים שככה יפתרו את בעיית הגיוס יהיה הרבה כאלה שיהיו חרדים וילכו לצבא, אני לא מדבר סתם ככה שמעתי מאנשים שמבינים, ראשי המפלגות וכו'".

    בדבריו מתח ביקרות הגר"י עדס על המפלגות החרדיות על כך ואמר כי אסור להם להתפשר בשום דבר לשלטונות אך ציין שלמרות הכל הוא בקשר עם ראשי המפלגות ואף שיבח את יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי ואמר כי כל ספריו בזכותו. "אנשים שהזכרתי הם ידידים שלי אני חייב הכרת הטוב להרבה מהם. מי שהביא אותי לישיבת השלום זה הרב דרעי כל הספרים שהוצאתי זה בזכותו, כל פעם שהייתי מוציא ספר הייתי מתקשר אליו להגיד לו תודה רבה בזכותך זה יצא.

    "אבל מה שאני קבלתי מרבותי מצוקי ארץ אין כזה דבר לוותר לשלטונות, אין כזה דבר השלטונות הם הנציגים של הסטרא אחרא ולסטרא אחרא אסור לוותר.

    עוד הוסיף הגר"י עדס לומר "השלטונות כוונתם להרע. אני לא אומר איזה סתם כקיטרוג. יש כאלה סתם קנאים אומרים, אני מכיר את האנשים הם נמצאים אצלי זה שהיה ראש הגיוס של חרדים היה אצלי כמה פעמים.

    "סיפר לי מור אבי על הרב בן ציון חי עוזיאל זצ"ל היה צדיק היה ראשון לציון .מור סבי רבי יעקב עדס כיבד אותו הרבה. אבל פעם הוא רצה להכניס לימודי שפות בפורת יוסף לא בשביל כוונה רעה רק בשביל שיוכל לשלוח רבני קהילות לחו"ל. איזה מלחמה ניהל מור סבי נגדו למרות כל הידידות שלהם, לא נוגעים בישיבות, הישיבות זה קודש.

    "יש עוד בעיה בצבא, כל מפקד יש לו סמכות משלו אם הוא מתעקש יתהפך העולם, היה בחור ששמו אותו בכלא על זקן התערבו הרמטכ"ל וכו' אבל שום דבר לא עוזר המפקד יש לו סמכויות. כמה עבירות עושים שם איזה לחצים לעבירות יש שם. אני שמעתי בעצמי מהגרש"ז אועירבך זצ"ל מה שהוא יודע על אנשים יראי ה' מחוגים של חרדי לאומי היו קרובים איליו מאד מה סיפרו לו על עצמם מה נכשלו שם, סיפר לי גם הרב שמואל אליהו בצפת שהוא גם יודע מה סיפרו לו אנשים שנכשלו שם אין שום קולות בזה".

    הרב קרא "לא להקים מוסדות של מקצועות רק של טהרת הקודש. אסור לנגוע בישיבות להכניס שם לימודי חול כל הנוגע בהם כנוגע בבת עינו של בורא עולם. אסור לוותר לשלטונות כחוט השערה אני לא נכנס למחלוקת אם להתייצב או לא זה לא נוגע למה שאני אומר. הדברים הללו זה עקירת התורה זה חורבן היהדות". סיים הגר"י עדס בנחרצות.

    וידאו באדיבות בית מרן



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אם השלטונות זה הסטרא אחרא אז המצב שלהם חמור מאד ואם הרב עדס אמר את זה אז בכלל המצב שלהם גרוע

    2. 3

      אז איך אפשר לקבל תקציבים מהסטרא אחרא

      1. בוקר טוב אליהו!!
        תלמד קצת היסטוריה היתה פעם מחלוקת כזו בין החזו"א זצוק"ל לבין האדמו"ר מסאטמר זצוק"ל האם לקחת מהמדינה או לא והחזו"א פסק שמותר אך עם כמה הסתיגויות ובכמה אופנים ואכמ"ל

    3. 2

      אנומימי מה נשמע כן אתה למטה